Vyjmenovaná a příbuzná slova po p-návod na postup. Doporučujeme zrychlené vyučování- návod je v úvodu. Samostatná práce myší si označte /neklikejte/ v textu u obrázku vždy správné i,ý. Dále si najeďte na stejný obrázek v kontrole /níže/ a porovnejte. Postup je možný pouze po jednom obrázku.
Nezapomeňte se otestovat na www.pravopisne.cz. Byli jste úspěšní? Gratulujeme. Pokud ne, vraťte se k nám a prostudujte si všechny texty ještě jednou.
POZOR ! Pýcha /špatná vlastnost/ předchází pád. Au, to píchá /jehla, kaktus/.
Koza má na pysku /v ústech/ bolest. Zlobil na písku /hrají si tam děti/.
Pyl /žlutý prášek/ je v květech. Hodně pil /limonádu/.
Pykal /trpěl/ ve vězení. Děti si hrály na pikanou /schovávanou/.
Houba pýchavka obecná. Bylo to spiknutí /spolčení/ proti vládě.
Slepýš /živočich/ leze. Slepíš /lepidlem/ papírovou loď.
1.TEXT
Pýcha1, pytel2, pysk3, netopýr4, slepýš5, pyl6, kopyto7, klopýtat8, třpytit se9 ,zpytovat10
pykat11, pýr12, pýřit se13, čepýřit se14.
i í ý1 ý6 y5 y4 i í ý2 ý14 y13 y10 i í y1 ý13 ý14
i í y5 ý6 y7 ý8 y9 i í y10 y11 ý12 ý13 i í y14 y13 ý12
Chlapec /pil/pyl/ čaj.
/Pil/pyl/ je žlutavý prášek v květu.
Šípková Růženka se /píchla/pýchla/ o trn.
/Pýšeme/píšeme/ si /výpisky/výpysky/ z knih známých spisovatelů.
Topoly se /vypínají/vypýnají/ nad vsí.
Jirka se /zapířil/zapýřil/ studem.
/Nezbytnou/nezbitnou/ pomůckou sběratelů je /pinzeta/pynzeta.
Děti hrají na /pikanou/pykanou/.
Bylo to /spiknutí/spyknutí/ proti vládě.
KONTROLA
KONTROLA
Nezbytnou /být/ pomůckou sběratelů je pinzeta . Chlapec pil čaj . Jirka se zapýřil /13/ studem. Pyl /6/ je žlutavý prášek v květu . Topoly se vypínají nad vsí . Šípková Růženka se píchla o trn . Píšeme si výpisky z knih známých spisovatelů . Děti hrají na pikanou. Bylo to spiknutí proti vládě.
2.TEXT
Pýcha1, pytel2, pysk3, netopýr4, slepýš5, pyl6, kopyto7, klopýtat8, třpytit se9, zpytovat10
pykat11, pýr12, pýřit se13, čepýřit se14.
i í y1 y3 y4 y5 y6 i í y1 ý1 y7 y8 i í y1 ý1 y9 y10
i ý ý4 y4 y11 ý12 i í y13 ý14 y10 ý9 i í y5 ý5 y6 ý7
Neznámí útočníci /oslepili/oslepyli/ mistra Hanuše.
Roztržený papír /lepydlem/lepidlem/ /slepíš/slepýš/ lehce.
/Neslišný/neslyšný/ je /netopýří/netopíří/ let..
/Slepíš/slepýš/ patří mezi chráněné živočichy.
Kdo v /píše/pýše/ vyrostl, /vypíná se /vypýná se/ nad druhé.
Koza má poraněný /pisk/pysk/.
/Zazpívej/zazpývej/ lidovou písničku.
KONTROLA
KONTROLA
Koza má poraněný pysk /3/ . Roztržený papír lepidlem slepíš lehce . Zazpívej lidovou písničku. Neznámí útočníci oslepili mistra Hanuše . Neslyšný /slyšet/ je netopýří/4/ let. . Kdo v pýše /1/ vyrostl, vypíná se nad druhé . Slepýš /5/ patří mezi chráněné živočichy .
3.TEXT
Pýcha1, pytel2, pysk3, netopýr4, slepýš5 ,pyl6, kopyto7, klopýtat8, třpytit se9, zpytovat10
pykat11, pýr12, pýřit se13, čepýřit se14.
i í y1 y9 y8 ý10 i í y11 y12 y13 i í 6y y14 ý8 ý10
i í y14 y2 ý2 y10 ý9 i í y3 6 ý6 y7 ý8 i í ý7 y7 y10 y11
/Pepík/Pepík/ si /odpikával/odpykával/ doma trest.
/Klopítl/klopýtl/ o /pytel/pitel/ /písku/pýsku/.
/Pylného/pilného/ Pepíka /oslepil/oslepyl/ oslnivý /třpit/třpyt/.
Ve škole jsme se učili o /lichokopitnících/lichokopytnících.
Chlapec se /napil/napyl/ vody.
Ve hnízdě /pípalo/pýpalo/ mládě.
KONTROLA
KONTROLA
Ve škole jsme se učili o lichokopytnících /7/ . Ve hnízdě pípalo mládě. Pepík si odpykával /11/ doma trest . Klopýtl /8/ o pytel /2/ písku . Chlapec se napil vody. Pilného Pepíka oslepil oslnivý třpyt /9/ .
4.TEXT
Pýcha1, pytel2, pysk3, netopýr4, slepýš5, pyl6, kopyto7, klopýtat8, třpytit se 9, zpytovat10, pykat11, pýr12, pýřit se13, čepýřit se14.
i í y14 ý13 ý12 y1 i í y3 y4 ý8 ý9 ý2 i í y11 y10 y9 y7
i í y1 ý1 y2 ý2 ý3 i í y4 ý5 ý6 ý7 i í y6 ý6 y8 y10
Lodní /kapitán/kapytán/ většinou mléko /nepije/nepyje/.
/Zpitihněv/Zpytihněv/ /zpytuje/zpituje/ svědomí.
V motoru auta se zadřel /píst/pýst/.
/Pícha/pícha/ předchází pád.
Růže /píchá/pýchá/.
Libor /klopítá /klopýtá/ na /písku/pýsku.
/Pylný/pilný/ Pavlík piluje /pílníkem/pylníkem/ železo.
KONTROLA
KONTROLA
Zpytihněv zpytuje /10/ svědomí . Růže píchá . Pilný Pavlík piluje pilníkem železo . Libor klopýtá /8/ na písku . V motoru auta se zadřel píst . Pýcha /1/ předchází pád . Lodní kapitán většinou mléko nepije .
5.TEXT
Pýcha1, pytel2, pysk3, netopýr4, slepýš5, pyl6, kopyto7, klopýtat8, třpytit se9, zpytovat10
pykat11, pýr12, pýřit se13, čepýřit se14.
i í y6 ý6 ý13 ý14 i í y12 ý12 ý11 ý1 i í y6 y7 y8 y9
i í y10 ý8 y7 y6 i í ý13 ý14 ý12 i í y1 ý1 y2 ý3 ý4
Žlutý /pil/pyl/ se usadil na okenním rámu.
Na plotě seděl /načepířený/načepýřený/ vrabec.
Čekalo nás /napínavé/napýnavé/ dobrodružství.
/Pír/pýr/ plazivý je úporný plevel.
Slepice se /čepířila/čepýřila/ na písku.
/Přepisované/přepysované / /písmeno/pýsmeno/ kazí úpravu.
/Pihovatý/pyhovatý/ /pitlák/pytlák/ našel v lese houbu /píchavku/pýchavku/.
KONTROLA
KONTROLA
Pihovatý pytlák /2/ našel v lese houbu pýchavku /1/ . Žlutý pyl /6/ se usadil na okenním rámu .Přepisované písmeno kazí úpravu . Na plotě seděl načepýřený /14/ vrabec . Slepice se čepýřila /14/ na písku . Čekalo nás napínavé dobrodružství . Pýr /12/ plazivý je úporný plevel.
Pýcha, pytel, pysk, netopýr, slepýš, pyl, kopyto, klopýtat, třpytit se, zpytovat,
pykat, pýr, pýřit se, čepýřit se .
1. TEXT
i í y ý i í y ý i í y ý
i í y ý i í y ý i í y ý
KONTROLA
2.TEXT
i í y ý i í y ý i í y ý
i í y ý i í y ý i í y ý
KONTROLA
3. TEXT
i í y ý i í y ý i í y ý
i í y ý i í y ý i í y ý
KONTROLA
4. TEXT
i í y ý i í y ý i í y ý
i í y ý i í y ý i í y ý
KONTROLA
5. TEXT
i í y ý i í y ý i í y ý
i í y ý i í y ý i í y ý
KONTROLA
6. TEXT
i í y ý i í y ý i í y ý
i í y ý i í y ý i í y ý
KONTROLA
7. TEXT
i í y ý i í y ý i í y ý
i í y ý i í y ý i í y ý
KONTROLA
8. TEXT
i í y ý i í y ý i í y ý
i í y ý i í y ý í y ý i
KONTROLA
9.TEXT
Známe p-ramidy v Gize.
i í y ý i í y ý i í y ý
Houba p-chavka
i í y ý
KONTROLA